REKLAMAČNÍ ŘÁD
Reklamační řád e-shopu www.ditka.cz
Tento reklamační řád upravuje postup při uplatňování práv z vadného plnění mezi provozovatelem e-shopu www.ditka.cz (dále jen „Provozovatel“) a kupujícím (dále jen „Kupující“), který uzavřel kupní smlouvu prostřednictvím tohoto e-shopu. Reklamační řád je nedílnou součástí obchodních podmínek.
1. Odpovědnost za vady a záruka
1.1. Provozovatel odpovídá Kupujícímu, že zboží při převzetí:
-
odpovídá popisu a běžným vlastnostem,
-
je vhodné k obvyklému nebo sjednanému účelu,
-
je dodáno ve sjednaném množství a kvalitě,
-
splňuje požadavky právních předpisů.
1.2. Pokud se vada projeví do 24 měsíců od převzetí zboží, má Kupující, který je spotřebitelem, právo na:
-
opravu zboží,
-
dodání nového zboží bez vad nebo výměnu vadné součásti,
-
přiměřenou slevu z kupní ceny,
-
odstoupení od kupní smlouvy, pokud je vada podstatná.
Podstatnou vadou se rozumí vada, která znemožňuje řádné užívání zboží podle jeho účelu. Nepodstatná vada užívání nebrání, ale omezuje jeho kvalitu nebo funkčnost.
1.3. Provozovatel neodpovídá za vady vzniklé:
-
běžným opotřebením zboží,
-
nevhodným použitím nebo nesprávnou údržbou zboží,
-
mechanickým poškozením způsobeným Kupujícím,
-
vadami, na které byla při koupi poskytnuta sleva a o kterých byl Kupující informován.
1.4. Kupující je povinen seznámit se s návodem k použití a údržbě zboží, pokud je součástí dodávky. Nedodržení těchto pokynů může být důvodem zamítnutí reklamace
1.5. U použitého zboží odpovídá Provozovatel za vady po dobu 12 měsíců od převzetí, pokud není u konkrétního zboží uvedena delší lhůta. Kupující bude při koupi informován o případných vadách použitého zboží, za které Provozovatel neodpovídá
1.6. Kupující, který není spotřebitelem (např. podnikatel), má práva z vadného plnění v souladu s občanským zákoníkem, pokud není v kupní smlouvě dohodnuto jinak.
1.7. Provozovatel neposkytuje záruku za jakost nad rámec zákonné odpovědnosti za vady uvedené v bodě 1.2, pokud není u konkrétního zboží výslovně uvedeno jinak.
2. Uplatnění reklamace
2.1. Zjevné vady zboží nebo zásilky (např. poškozený obal, chybějící část zásilky) je Kupující povinen nahlásit Provozovateli bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 3 pracovních dnů od převzetí zboží.
2.2. Kupující je povinen při převzetí zásilky od dopravce zkontrolovat neporušenost obalu a zboží. V případě zjištění zjevného poškození obalu nebo zboží je Kupující povinen neprodleně informovat dopravce a sepsat s ním protokol o poškození. Pokud Kupující převezme zásilku bez výhrad a zjevné vady nenahlásí při převzetí, nemůže tyto vady později reklamovat, pokud Provozovatel prokáže, že škoda vznikla před převzetím zboží Kupujícím.
2.3. Reklamaci lze uplatnit:
-
e-mailem na adresu: info@ditka.cz,
-
poštou na adresu: Dita Červenková, Jana Šťastného 589, 252 10 Mníšek pod Brdy.
2.4. Reklamace by měla obsahovat:
-
jméno a kontaktní údaje Kupujícího,
-
číslo objednávky nebo jiný důkaz o koupi (např. doklad o koupi, potvrzení objednávky, výpis z účtu),
-
popis vady a požadovaný způsob vyřízení reklamace.
2.5. Reklamované zboží musí být doručeno čisté, hygienicky nezávadné a v souladu s povahou zboží. Pokud není přiložen doklad o koupi, může Kupující prokázat koupi jiným prokazatelným způsobem.
2.6. Provozovatel potvrdí přijetí reklamace na e-mailovou adresu Kupujícího a bude jej informovat o průběhu vyřizování. Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se strany nedohodnou jinak.
2.7. V případě uznané reklamace má Kupující nárok na náhradu nezbytných nákladů spojených s uplatněním reklamace, zejména na poštovné za zaslání zboží, pokud zvolil nejlevnější nabízený způsob dopravy. Náklady musí být prokázány (např. dokladem o zaplacení poštovného).
2.8. Pokud je reklamace zamítnuta, Provozovatel vrátí zboží Kupujícímu na jeho náklady nebo jej vyzve k vyzvednutí zboží na adrese uvedené v bodě 2.3. Pokud si Kupující zboží nevyzvedne do 30 dnů od výzvy, je Provozovatel oprávněn zboží zlikvidovat, aniž by Kupujícímu vznikl nárok na náhradu.
2.9. V případě odstoupení od kupní smlouvy z důvodu podstatné vady vrátí Provozovatel Kupujícímu zaplacenou kupní cenu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od vrácení zboží, a to stejným způsobem, jakým byla platba přijata, pokud se strany nedohodnou jinak.
3. Mimosoudní řešení sporů
3.1. Kupující, který je spotřebitelem, má právo obrátit se s návrhem na mimosoudní řešení sporu na Českou obchodní inspekci, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, www.coi.cz, která je subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů podle zákona č. 634/1992 Sb.
3.2. Spotřebitel může spor řešit také prostřednictvím platformy pro řešení sporů online, která je dostupná na adrese: ec.europa.eu/consumers/odr/.
3.3. Stížnosti lze podávat přímo Provozovateli na e-mail: info@ditka.cz nebo telefonicky na čísle: +420 605 260 882.
4. Závěrečná ustanovení
4.1. Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 10. dubna 2025 a řídí se právem České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění.
4.2. Osobní údaje poskytnuté Kupujícím v souvislosti s reklamací jsou zpracovávány v souladu s platnými právními předpisy o ochraně osobních údajů. Podrobnosti o zpracování osobních údajů jsou uvedeny v Zásadách ochrany osobních údajů na webu www.ditka.cz.
4.3. Provozovatel si vyhrazuje právo tento reklamační řád měnit. Změny budou zveřejněny na webu e-shopu www.ditka.cz a nabývají účinnosti dnem zveřejnění.


